شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۶:۱۰:۴۱

افزایش درآمد کشتی‌های تانکر در سال 2015

باشگاه خبری فراساحل: موسسه تحقیقاتی Mc Quilling سنگاپور از افزایش درآمد کشتی‌های تانکر در تمامی خطوط كشتیرانی خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مانا، نفتكش‌های غول‌پیكر حامل نفت خاورمیانه به آسیا در سال 2015 كرایه روزانه 59 هزار و 200 دلار را تجربه خواهند كرد كه افزایش 132 درصدی را نسبت به سال 2014 نشان می‌دهد. نفت‌کش‌های سوئزماكس نیز از دریای سیاه به مدیترانه افزایش 80 درصدی كرایه  و رسیدن آن به روزانه 43 هزار 200 دلار را تجربه می‌كنند. براساس این گزارش، سوئزماكس‌ها در مسیر غرب آفریقا به اروپا نیز با 35 درصد افزایش نسبت به سال 2014، مبلغ روزانه 39 هزار و 300 دلار را به عنوان كرایه به جیب صاحبان خود خواهند ریخت. در مجموع كرایه كشتی‌های تانكر در سال 2015 افزایش چشمگیری خواهد داشت. رشد محدود ناوگان كشتی‌های تانكر و كاهش بهای نفت از مهمترین عوامل افزایش كرایه‌ها محسوب می‌شود.

به اعتقاد كارشناسان موسسه Mc Quilling، آسیا در سال 2015 انبار ذخیره نفت خواهد بود. در حقیقت اجاره نفتكش‌های بزرگ به منظور ذخیره نفت، تعداد كشتی‌های موجود در این ناوگان را كاهش و به تبع آن كرایه‌ها را افزایش داده است. بهای پایین نفت، كاهش محصولات نفتی نظیر گازوئیل را سبب شده است كه در نتیجه با خرید بیشتر این محصولات بازار كشتی‌های تانكر محصولات نفتی نیز رونق گرفته است. كشتی‌های حمل محصولات نفتی سایز متوسط نیز با حمل كالا در مسیر اروپا به آمریكا، افزایش 25 درصدی کرایه‌ها و رسیدن آن به روزانه 9 هزار و 500 دلار را تجربه می‌كنند. كشتی‌های تانكر حمل مواد نفتی نوع 2 در مسیر خاورمیانه به آسیا با 53 درصد افزایش كرایه‌های خود را روزانه به 22 هزار و 500 دلار می‌رسانند. كرایه كشتی‌های حمل محصولات نفتی نوع 1 نیز با 55 درصد افزایش در سال 2015 به روزانه 20 هزار دلار خواهد رسید. این موسسه در پایان از دقت پیش‌بینی‌های خود با درصد خطای 15 درصد خبر داد.



  کد خبر : 507
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :